- Model cyklu życia usługi przyjęty w organizacji;
- Opis definicji ról i przypisanych do nich odpowiedzialności i uprawnień;
- Szablony niezbędnych dokumentów (min. SLI i SLA);
- Wzorzec katalogu usług IT zawierający opis i definicję usług, warunki ich świadczenia, role i odpowiedzialności (dostawcy i Klienta), definicje mierników realizacji, opis metod monitorowania i usprawniania realizacji, itp.;
- Proces zarządzania poziomem jakości świadczonych usług IT, obejmujący:
- Inicjowanie (obsługa zapotrzebowania Klienta);
- Definiowanie (opisanie warunków zapewniających obsługę zapotrzebowania Klienta);
- Testowanie, inaczej SLI (próbne świadczenie usług w celu weryfikacji oczekiwań i potrzeb Klienta w odniesieniu do możliwości IT);
- Negocjowanie, inaczej SLA (uzgodnienie warunków świadczenia usług IT);
- Realizowanie usług IT;
- Monitorowanie (ciągłe sprawdzanie poziomu świadczenia usług IT);
- Raportowanie (prezentowanie wyników współpracy);
- Przegląd okresowy (omawianie poziomu jakości świadczonych usług);
- Zarządzanie zmianą (dopasowywanie świadczonych usług do zmieniających się warunków ich świadczenia).
Mocne strony
|
Słabe strony
|
|
|