ETAP1: Rozwój Produktu
Przeprowadzone badania poziomu satysfakcji Klientów stały się podstawą do stworzenia mapy ilustrującej cykl powstawania produktu, który obejmuje:
- Powstawanie Koncepcji - Zespół złożony z projektantów, inżynierów, specjalistów od marketingu wyznacza standardy technologicznie, ustala cele dla każdego i określa jego specyfikę;
- Rozwój Produktu - Specjaliści od produkcji pobierają próbki oprogramowania aby upewnić się że współpracują one bezkolizyjnie z ze środowiskiem sprzętowym, dla którego zostały zaprogramowane;
- Przygotowanie Produkcji - W fabrykach powstaje końcowy prototyp który ma udzielić ostatecznej odpowiedzi na pytanie czy produkt spełni stawiane przed nim oczekiwania i czy można rozpocząć jego masową produkcję;
- Wychwycenie problemów - Ma na celu zarówno szybkie wychwycenie problemu jak i jego rozwiązanie.
ETAP2: Testowanie Produktu
Istnienie wielu zespołów zajmujących się tylko i wyłącznie testowaniem produktów w czasie całego cyklu ich życia, na różnych komputerach i w różnym środowisku informatycznym. Dzięki takiemu rozwiązaniu może być zapewnione systematyczne ulepszanie rozwiązania i pewność, że użytkownicy również będą z nich zadowoleni. Fazy testowe obejmują:
- Niezawodność - Wszystkie produkty są testowane tak aby spełniły swoją funkcję niezależnie od warunków klimatycznych w jakich pracują ich użytkownicy (muszą więc być odporne na wiatr, wilgoć, wysokie i niskie temperatury);
- Kwalifikacje poddostawcy - Każdy z poddostawców powinien przejść 5- stopniowy proces, będący gwarancją jego kwalifikacji:
- Uczestniczenie w planach projektowych pracujących poddostawców;
- Ocenianie niezawodności i wiarygodności;
- Ocenianie stosowanych procesów produkcji;
- Monitorowanie jakości wykonania;
- Certyfikacja;
- Weryfikacja Techniczna - Przydatność produktu i jego działanie w środowisku użytkownika powinna być każdorazowo sprawdzana;
- Testy - Przeprowadzane testy dają gwarancję, że produkty sprawdzą się w każdej wybranej przez użytkownika konfiguracji i w każdym środowisku sieciowym.
ETAP3: Produkcja
Każdy producent powinien gwarantować ciągły serwis i nadzór nad swoimi produktami. Przed opuszczeniem drzwi fabryki każdy produkt powinien przejść przez krzyżowy ogień testów. Przykładowy cykl testowy powinien obejmować:
- Proces produkcji - 100 procentowe testowanie wyrobów w procesie produkcji;
- Audyt - Weryfikacja przez wykwalifikowanych audytorów wartości gotowych produktów i czuwanie nad prawidłowym funkcjonowaniem linii. Ich zadaniem jest zagwarantowanie wysokiej jakości produkcji;
- Końcowa Weryfikacja - Sprawdzanie wszystkich produktów również pod kątem przydatności dla Klienta. Wszystkie problemy zarówno związane z hardwarem jak i softwarem powinny być wychwycone i skorygowane zanim produkt trafi na rynek.
ETAP4: Usługi Serwisowe
Dbałość o jakość produktu nie kończy się na drzwiach fabryki. Powinien być zapewniony stały serwis i doradztwo w całym okresie stosowania rozwiązań przez użytkownika. Większość powstałych w toku użytkowania problemów jest możliwe do rozwiązania dzięki Call Center . Na wsparcie serwisowe składają się:
- Wsparcie Techniczne - Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technicznym i wysokiej klasy specjalistą większość problemów jest rozwiązywana telefonicznie już przy pierwszym zgłoszeniu;
- Szybka Ścieżka Eskalacji - Problemy, których nie uda się rozwiązać są natychmiastowo przekazywane wyspecjalizowanych grup technicznych;
- Pojedynczy Punk Koordynacji - Sekcja wsparcia powinna być skoordynowana w taki sposób aby użytkownik miał pełny dostęp do wszystkich form oferowanej pomocy.