W celu zachowania spójności i kompletności danych Dostawca zmuszony jest do prowadzenia i utrzymywania aktualności w repozytorium informacji o Usługach. Katalog Usług jest narzędziem dostępnym dla Dostawcy oraz (w ograniczonym zakresie) dla Klienta.
Za utrzymanie i aktualizację katalogu Usług odpowiedzialny jest SLM Manager.
Schematycznie rzecz ujmując Katalog Usług powinien posiadać co najmniej następujące elementy:
Za utrzymanie i aktualizację katalogu Usług odpowiedzialny jest SLM Manager.
Schematycznie rzecz ujmując Katalog Usług powinien posiadać co najmniej następujące elementy:
W szczególności zaś w katalogu powinny znajdować się następujące informacje:
- Nazwa Usługi;
- Definicja Usługi;
- Opis komponentów Usługi;
- Opis i algorytm dla mierników: Usługi i jej komponentów;
- Opis mechanizmów monitowania: Usługi i jej komponentów;
- Szablony raportów i opis mechanizmów raportowania: Usługi i jej komponentów;
- Osoby odpowiedzialne za realizację Usługi (min.: SM, CM);
- Podpisane umowy typu OLA i SLA dla Usługi;
- Historia raportów i spotkań przeglądowych oraz planowanych i wdrożonych działań korygujących, czy zapobiegawczych;
- Historia zmian w Usłudze, komponentach, czy umowach;
- Inne elementy mające wpływ na świadczenie Usługi.